Firma zdobyła tytuł Marki Wysokiej Reputacji w najszerszym badaniu reputacji marek w Polsce. Na gali w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie Energa, wspólnie z sześcioma innymi polskimi markami, otrzymała certyfikat PremiumBrand 2012.
Energa otrzymała ogólny wynik 3 gwiazdek potwierdzając dobrą opinię, jaką cieszy się wśród obecnych oraz potencjalnych klientów i kontrahentów. W projekcie po raz siódmy prowadzonym przez European Quality Centre brało udział 500 osób stanowiących reprezentatywną próbę ogólnopolską. Za pomocą metody CATI zostały one w maju 2012 roku szczegółowo przebadane pod względem swoich opinii na temat reputacji różnych marek obecnych w Polsce.
W trakcie badania pod uwagę brano cztery główne wymiary reputacji:
- Referencje – czyli gotowość do polecenia marki innym
- Postrzeganie firmy jako pracodawcy
- Atmosferę medialną wokół marki
- Zaangażowanie społeczne firmy i jego ogólną świadomość
Szczegółowa analiza wyników pokazuje, że Energa jest marką, którą konsumenci chętnie poleciliby innym oraz że działa w dobrej atmosferze medialnej. Na wysokim poziomie, choć nieco poniżej średniej dla Energi, wypadły natomiast badania świadomości społecznego zaangażowania firmy. Znajomość marki Energa zadeklarowało 67% badanych, przy czym istotnie częściej znają ją osoby młode oraz posiadające wykształcenie wyższe.
- Zależy nam aby Energa przede wszystkim kojarzyła się odbiorcom z zapewnianiem wysokiego komfortu życia i pracy – mówi Katarzyna Kowalska z Centrum Marketingu i Komunikacji Energa SA. – Cieszymy się, że stałe ulepszanie naszej oferty i obsługi przyczynia się do zaufania jakim darzą nas klienci, i że gotowi są oni polecać nas innym. Ponadto w przypadku Grupy Energa 16 proc. energii dostarczanej klientom pochodzi ze źródeł odnawialnych. Stawia nas to na pozycji lidera sprzedaży zielonej energii, a zwiększający swoją świadomość ekologiczną konsumenci potrafią to docenić.
Reputacja to kryterium, które coraz częściej wpływa na decyzje biznesowe i konsumenckie. Jest to tendencja ściśle powiązana ze świadomością konsumenta, który coraz większą uwagę zwraca, nie tylko na sprawną reklamę i jakość usług, ale także na głębsze wartości marki, jak np. etyka działań, szacunek do tradycji i wrażliwość ekologiczna. W tym roku Energa oprócz otrzymania certyfikatu PremiumBrand, uhonorowana została także Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP w kategorii Zielona Gospodarka. Marka Energa może się poszczycić także między innymi obecnością w gronie European Trusted Brands jako jedna z „eko-marek” budzących zaufanie.
PremiumBrand jako jedyne na polskim rynku w tak szeroki sposób bada reputację marek wśród konsumentów i firm w otoczeniu biznesowym. Specjalnie przygotowana metodologia badawcza pozwala na uzyskanie obiektywnych rezultatów. Projekt prowadzony jest od 2006 roku. Jego organizatorem jest Central European Quality Institute – brand grupy MMT Management. Za realizację badania odpowiada instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Autorem metodologii jest profesor UW dr hab. Dominika Maison.
Grupa ENERGA (www.energa.pl) - głównymi obszarami jej działalności są: wytwarzanie, obrót i dystrybucja energii elektrycznej i ciepła. ENERGA dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej. Grupa jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze 75 tys. km kw. i eksploatuje ponad 193 tys. km linii elektrycznych, którymi przesyła ponad 19 TWh energii rocznie.
Grupa ENERGA dzięki 47 własnym elektrowniom wodnym i licznym farmom wiatrowym przyłączonym do jej sieci jest liderem dostaw energii ze źródeł odnawialnych (do sieci ENERGI przyłączone są odnawialne źródła o łącznej mocy ponad 1300 MW). Zielona energia to ponad 16 procent prądu dostarczanego klientom firmy. Natomiast udział energii ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej Grupy wynosi ponad 28 proc.
Innowacyjne i proekologiczne działania przynoszą Grupie ENERGA efekty w postaci wielu wyróżnień. Grupa jest lureatem Nagrody Prezydenta RP w kategorii Zielona Gospodarka 2012. Za działania w roku 2009 została nagrodzona statuetką Perły Polskiego Biznesu, nagrodą Green Excellence za najwyższe standardy ekologiczności oraz przyznawaną przez BCC złotą statuetką Lidera Polskiego Biznesu. Marka ENERGA znajduje się także wśród European Trusted Brands 2010 jako jedna z „eko-marek" najbardziej budzących zaufanie.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/energa-cieszy-sie-wysoka-reputacja